Romesco en de Alcoholwet
Per 1 juli 2021 is Romesco verplicht om extra te controleren of de besteller van onze wijnen 18 jaar of ouder is. Romesco bouwt hiervoor drie controlemomenten in en gaat hierbij als volgt te werk:
Controle leeftijd bij bestelproces
Allereerst wordt er bij de ingang van onze webshop gevraagd of je 18 jaar of ouder bent. Indien het antwoord hierop nee is, kun je de webwinkel helaas niet in.
Bij de afronding en betaling van de bestelling, wordt op de site nogmaals gevraagd om te bevestigen dat je 18 jaar of ouder bent. Als het antwoord hierop nee is, kun je je bestelling helaas niet plaatsen.
Controle leeftijd bij aflevering
Bij aflevering van een bestelling zal de bezorger van Romesco of van onze externe partner PostNL, vragen om een legitimatiebewijs van de ontvanger, om te controleren of de ontvanger 18 jaar of ouder is.
Indien de leeftijdscheck niet gelukt is, omdat de ontvanger niet thuis was, of zijn of haar leeftijd niet gecontroleerd kon worden, neemt de bezorger het pakket weer mee terug.
Bezorgers van PostNL nemen het pakket mee naar een PostNL punt in de buurt van de ontvanger, waar het pakket, bij vertoning van een geldig legitimatiebewijs en binnen 1 week, afgehaald kan worden. Actuele informatie hieromtrent vind u op de Track and Trace pagina van je zending.
Onze eigen bezorgers, maken een nieuwe bezorgafspraak als de ontvanger wel thuis is of zijn of haar ID kan tonen.
Het kan natuurlijk zijn dat niet jij, maar iemand anders op je adres uw bestelling in ontvangst neemt. Dit kan alleen als de andere persoon zelf 18 jaar of ouder is en dit aan de hand van een geldig legitimatiebewijs kan aantonen.
Romesco kan je bestelling, volgens de regels van de nieuwe alcoholwet, niet meer afgeven bij de buren of neerzetten op een door jou aangegeven plek.
Borging
Minimaal 1 maal per jaar wordt bovenstaande procedure gecontroleerd en waar nodig bijgesteld. Een willekeurige bestelling wordt hierbij geanalyseerd en er wordt gecontroleerd of alle procedures omtrent de leeftijdscheck zijn gevolgd.
Bestellen
Romesco streeft er naar om je bestelling binnen 1 à 4 werkdagen bij je thuis af te leveren.
Mocht het onverhoopt zo zijn dat het door jou gekozen artikel niet voorradig is, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op en bieden, indien mogelijk, een passend alternatief.
Eventueel ontvangen kortingscodes, kunnen worden gebruikt als volledige of gedeeltelijke betaling van je bestelling.
Betalen
Je bestelling bij Romesco kun je betalen met IDEAL, Visa en Eurocard.
Daarnaast is het ook mogelijk om je pakket achteraf te betalen. Selecteer hiervoor de optie “Betaal na Ontvangst”.
Je ontvangt dan na ontvangst van je bestelling een factuur van onze Payment Service Provider: Multisafepay.
Verzenden
Romesco maakt gebruik van de services van PostNL.
Voor elke bestelling ontvangt je een zogenaamde ‘track and trace’ code, zodat je altijd ziet wanneer je pakket geleverd wordt.
Per bestelling betaal je een bijdrage in de verzendkosten van € 7,50. Bestellingen boven de € 100,- worden gratis bezorgd.
Retourneren en Klachtenafhandeling
Romesco hoopt natuurlijk dat je helemaal tevreden bent over de door jou ontvangen bestelling. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, laat ons dat dan binnen 14 dagen weten.
Retourneer het product in een zo oorspronkelijk mogelijke en onbeschadigde staat en, indien mogelijk, in de originele verpakking. Stuur je pakket binnen 14 dagen na ontvangstdatum naar:
Romesco
Limmerhoek 18
1811 BA Alkmaar
Vermeld bij je zending je naam, adresgegevens, ordernummer en, indien gewenst, de reden van retour.
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd sturen we een e-mail ter bevestiging. Je aankoopbedrag, inclusief bezorgkosten, wordt vervolgens, binnen 14 dagen teruggestort op het door jou gebruikte bankrekeningnummer of op je creditcard.
Mocht je bestelling onverhoopt een beschadiging hebben opgelopen tijdens het transport, dan kun je je bestelling natuurlijk ook retourneren. Na ontvangst door Romesco zullen zowel de aankoopkosten als de verzendkosten van je retour worden vergoed. In alle andere gevallen zijn de verzendkosten bij retouren voor je eigen rekening. Neem voor je een pakket retourneert, altijd eerst even contact op via e-mail of telefoon: [email protected] – 06 383 49 47 8
Mocht je andere vragen hebben, neemt dan gerust contact met ons op.
Klachtenafhandeling
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt.
Toch vragen we je vriendelijk om je klacht aan onze klantenservice door te geven.
Dit kan per e-mail, reguliere post of telefonisch.
Wij zullen je klacht natuurlijk zorgvuldig bekijken. Graag werken wij dan samen met je aan een bevredigende oplossing.
Onze gegevens:
Romesco
Limmerhoek 18
1811 BA Alkmaar
0031 6 383 49 47 8
Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons binnen 48 uur een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden Mocht dit meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je hier prijs op stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met Stichting Webshop Keurmerk waar Romesco bij is aangesloten. Is de klacht door hun bemiddeling nog steeds niet opgelost? Dan bestaat altijd de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).